ex convict....

En diskussion angående x och vara vän med sina ex, och jag håller med på alla punkter.

Detta kan jag tycka är en ganska konstig diskussion.
Vi får dela upp det man säger i olika fack för att förstå.

1# Många tycker att man kan vara vän med ett ex... Jag vet inte hur ni fungerar men jag brukar inte kyssa, pippa eller se mina vänner nakna. Men av någon anledning tycker ni att bara för att ni slutade med det så är man vänner. Ja ungefär som en alkoholist skulle säga - jag har inte druckit sprit på tre veckor så nu är det lugnt igen... Har man man en gång kysst, pippat och älskat varandra så har man en speciell relation med varandra, det går inte att ta bort. Det finns ett undantag då man ska behålla sin relation och det är när man har barn ihop.

2# Alla människor tänker olika och har olika värderingar... ja det vet alla så det är lite fjantigt att kommentera med det. Men att tycka att alla ska tänka likadant är lite trångt. - Jag skulle aldrig göra något med henne så varför oroar han sig?
Ja, man kanske inte oroar sig för att partnern ska ligga runt med sitt ex... om man har en partner som ligger runt så kan det vara med vem som helst. Jag skulle känna så här om min partner träffade sitt ex.
1. Jag vill inte sitta tillsammans med någon som har satt på min partner. Det funkar inte. Det är äckligt. Att sitta och se dom prata med varandra så skulle jag föreställa mig dom ha sex. Och om man inte gör det så är man nog lite trångsynt.
2. Varför måste hon vara vän med honom. Hon gjorde slut för att dom inte funkade bra ihop. Har hon så få vänner att hon måste vara vän med dom hon har legat med. Vad är det han ger som inte jag kan ge? Och om varför ville hon då träffa en ny.
3. Om jag känner så och hon skiter i det så antingen har hon känslor kvar för honom eller så skiter hon i vad jag känner och då är det inte lönt att satsa på varandra.

Så om man tror att partnern är orolig för otrohet för att den inte vill att partnern skall träffa sitt ex... lite trångt tänkt. Jag tycker det handlar om att respektera varandra. jag tycker att respekt är en av byggstenarna i ett förhållande.

3# vi leker med ordet ex som är ett prefix för föredetta... det vill säga ett avslutat kapitel. Så om man behåller relationen så är det aldrig ett ex. så om man är vän med ett ex är det som tidigare fast den ända skillnaden är att man inte ligger med varandra....... Ja det låter precis så jag vill att min partner ska ha det, när vi bjuder vänner på midsommar fest. 4 killar som är som en partner fast hon ligger inte med dom. Gud vad speciellt förhållande vi skulle ha. Det skulle vara jag och hon och 4 killar till som kände hennes hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0