Soon.........

Jag sitter här i mitt i natten och längtar så mycket till hösten, för nu har sökt in till högskolan och det bästa är att dem har utökat antal platser då det är ju större chans för mig att komma in. Jag vill bort härifrån, känna av studentlivet i en ny stad där jag får växa upp och lära mig att ta hand om själv, bli vuxen och inte ha sin familj så nära, bli självständig för en gångs skull.

------

Konstigt nog så känns det som att jag inte hade flyttat om jag fortfarande varit tillsammans med hon, för då hade det bara känns som att man flyttar för hennes skull och inte min och det vill jag inte. Så jag gör detta för mig, och ingen annan vilket känns bra. Det hade inte känns likadant att flytta till en ny stad och ha sin flickvän där hela tiden, nu får jag börja om på nytt och ta hand om mig själv och inte ha någon där bredvid mig, nu är det lite mer självständigt.

------

Jag hoppas verkligen att jag kan behålla kontakten med mina närmsta vänner sen när jag flyttat, för även om jag får nya vänner där uppe så kommer dem aldrig förstå mig lika bra som ni mina närmsta vänner gör. Att kunna ha folk att prata med, som förstår mig och kan ge mig tips och råd, det är värdefullt och jag uppskattar det mer än vad ni kanske tror så vissa måste jag bara behålla kontakten med.

------

1.Fritidspedagog
2.Förskollärare

Så ser ansökningslistan ut, och båda två upp i Jönköping.

------

Snart köper jag mig en bärbar och snart ger jag ut min bok, hoppas bara jag kan fixa ett sommarjobb så är det perfekt.

------




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0